خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/06 - 17:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عنابستانی:

با اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت طلاق و آسیب های ناشی از آن کاهش می‌یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات و مسائل اقتصادی تا حدود بسیاری در رشد طلاق‌ها نقش داشته به صورتی که درصدی از جدایی‌ها به مسائل اقتصادی باز می‌گردد که این موضوع در طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده دیده شده است.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رشد  ۲۷ درصدی طلاق‌ها در زندگی‌های مشترک زیر دو سال تاکید کرد: کاهش عمر زندگی‌های مشترک و سن طلاق در کشور بیشتر به آموزش‌های قبل از ازدواج باز می‌گردد، سبک زندگی امروز با گذشته تغییر پیدا کرده است در گذشته الگوی زندگی زوجین پدر و مادر و بزرگان فامیل بودند ولی امروز به دلیل تغییر سبک زندگی و رشد وسایل ارتباط جمعی این الگو پذیری  تغییر بسیاری داشته است و جای خالی مشاوره به هر طریق ممکنی از وسایل ارتباط جمعی تا حضور در مراکز مشاوره باید به صورت تخصصی افزایش پیدا کند. 



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی افزود: موضوع مشاوره قبل و بعد از ازدواج در بندهایی از طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده به صورت مشاوره در مدارس و دانشگاه قرار داده شده است، هم اکنون این طرح در مرحله حل ایرادات وارده شورای نگهبان است.



مشکلات جوانان بخشی فرهنگی و قسمتی اقتصادی است



وی ادامه داد: موضوع ازدواج و تاخیر در ازدواج جوانان، رشد طلاق، تجردگرایی جوانان و بسیاری از مشکلاتی که امروزه در ازدواج جوانان شاهد آن هستیم نشات گرفته از مسائل فرهنگی و بخش عمده‌ای از آن هم به مسائل اقتصادی باز می‌گیرد.



مسئولیت پذیری دختران و پسران بعد از ازدواج باید به صورت یک اصل نهادینه شود به گونه‌ای که دختران و پسران علاوه بر نقش همسری آمادگی پذیرش نقش مادری و پدری را در جامعه باشند



عنابستانی یادآورشد: آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج به دختران و پسران باید افزایش پیدا کنند. مسئولیت پذیری دختران و پسران بعد از ازدواج باید به صورت یک اصل نهادینه شود به گونه‌ای که دختران و پسران علاوه بر نقش همسری آمادگی پذیرش نقش مادری و پدری را در جامعه باشند.



نقش طرح جوانی و تعالی خانواده در کاهش طلاق



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در کنار فرهنگسازی و مشاوره ازدواج باید موضوعات اقتصادی هم توجه ویژه‌ای داشتیم، مشکلات و مسائل اقتصادی تا حدود بسیاری در رشد طلاق‌ها نقش داشته به صورتی که درصدی از جدایی‌ها به مسائل اقتصادی باز می‌گردد که در طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده دیده شده است؛ اگر این طرح تصویب و اجرایی شود بی شک شاهد حمایت مادی و معنوی از ازدواج جوانان و شاهد کاهش طلاق خواهیم بود.



بیشتر بخوانید:





سخنگوی کمیسیون طرح جوانی جمعیت در پایان خاطر نشان کرد: در جامعه ما در مورد  استحکام محور خانواده تاکید بسیار شده بر همین اساس رشد طلاق و کاهش ازدواج به مسائلی نظیر موضوعات اقتصادی و فرهنگی در جامعه باز می‌گردد که هر دو موضوع علاج و درمانی دارد و همچنین حل مسائل و مشکلات جوانان از ازدواج تا اشتغال در قالب کمک هزینه خرید مسکن جزو وعده‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم است./



پایان پیام

  • کد خبر : 327932
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار